پوشک شورتی چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

پوشک شورتی چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

1403/03/09

8 دقیقه

انتخاب پوشک مناسب در سال‌های اول زندگی کودک بسیار مهم است، اما زمانی که کودک کمی بزرگتر شده، به وزن بیشتر از ۹ کیلوگرم می‌رسد، می‌خواهد با تحرک بیشتر به کشف دنیای اطراف بپردازد و تجربه‌های جدیدی کسب کند، اهمیت این انتخاب دوچندان می‌شود.

در ادامه قصد داریم به معرفی پوشک شورتی و ویژگی‌های متفاوتش برای کودکان بپردازیم تا راحت‌تر بتوانید پوشک مناسب کودک دلبندتان را انتخاب کنید.

پوشک شورتی چیست؟

احتمالا شما هم به عنوان مادر و پدر از زمانی که کودک‌تان به وزن بیشتر از ۹ کیلوگرم رسیده، با چالش تعویض پوشک روبرو شده‌اید. کودک به علت جست‌وخیز زیاد، به شما اجازه تعویض آسان پوشک را نمی‌دهد و همین به یکی از دغدغه‌های شما تبدیل شده است. اما خوب است بدانید که پوشک شورتی با قابلیت تعویض آسان خود، این چالش را برای شما برطرف کرده است.

پوشک شورتی نوعی از پوشک است که درست مانند شورت به پای کودک می‌رود و به آسانی تعویض می‌شود. قابلیت تعویض حرفه‌ای پوشک باعث شده به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مادران و پدرانی تبدیل شود که تازه جست‌وخیز را شروع کرده‌اند و با تحرک بالای خود اجازه تعویض به مادر و پدر خود نمی‌دهند.

پوشک شورتی با کش‌ 360 درجه دور کمر، متناسب با ساختار فرم بدن کودک تنظیم می‌شود. یکی از ویژگی‌های متفاوت پوشک شورتی تعویض آسان آن است که می‌توانید با پاره کردن کش از هر دو طرف، لوله کردن و جمع کردن آن با نوار چسب پشتی و پوشاندن پوشک جدید، کار تعویض را انجام دهید.
مادرها و پدرها با قابلیت تعویض آسان پوشک شورتی با پاره کردن کش از هر دو طرف، لوله کردن و جمع کردن آن با نوار چسب پشتی و پوشاندن پوشک جدید، می‌توانند بدون بیدار کردن و برهم زدن خواب کودک، پوشک او را تعویض کنند.

چه زمانی می‌توان از پوشک شورتی استفاده کرد؟

کودکانی که به وزن بالای ۹ کیلوگرم می‌رسند و جست‌وخیز بخشی از فعالیت‌های آن می‌شود، می‌توانند از پوشک شورتی مای‌بیبی در سایزهای ۴، ۵ و ۶ استفاده کنند.

ویژگی‌های کاربردی پوشک شورتی

پوشک شورتی با توجه ‌به ویژگی‌های کاربردی به انتخابی مناسب برای کودکان بالای ۹ کیلوگرم تبدیل شده است. این ویژگی‌ها توانسته‌اند نظر مادر و پدرهای آگاه را به این مدل پوشک جلب کنند. در ادامه به توضیح بعضی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

تعویض آسان

--- پوشک شورتی مای‌بیبی---

— پوشک شورتی مای‌بیبی—

کش یکپارچه دور کمر و نوار چسب پشتی باعث می‌شود پوشک شورتی مای‌بیبی به یکی از محبوب‌ترین پوشک‌ها تبدیل شود، زیرا تعویض این مدل پوشک بسیار آسان است و هیچ دردسری برای کودک، مادر و پدر ایجاد نمی‌کند.

جست‌وخیز راحت با کش ۳۶۰ درجه

پوشک شورتی مای‌بیبی با استفاده از کش ۳۶۰ درجه دور کمر کاملا با آناتومی بدن کودک شیرین‌تان متناسب است و انعطاف‌پذیری آن به کودک اجازه می‌دهد به جست‌و‌خیزهای کودکانه و کنجکاوی بپردازد، بدون اینکه احساس بدی به او دست بدهد.

قدرت جذب بالا

با پوشاندن پوشک شورتی مای‌بیبی به کودک، دیگر لازم نیست نگران قدرت جذب پوشک باشید. درحالی‌که این پوشک کاملا راحت است، می‌تواند به‌خوبی مایعات را جذب کرده و کودک را در مسیر کشف این دنیا همراهی کند.

لایه رویی نرم و لطیف

لایه رویی پوشک شورتی، کاملا نرم و لطیف و به نرمی پنبه است که هم راحتی بیشتری برای کوچولو به همراه می‌آورد و هم از حساسیت پوست کودک جلوگیری می‌کند.

لایه بیرونی تنفسی

این لایه بیرونی با قابلیت عبور هوا، از پوست کودکان در مقابل حساسیت محافظت می‌کند.

لایه محافظ عمودی، مقاوم در برابر نشتی

یکی از چالش‌هایی که مادر و پدرها با کودکان نوپا دارند، این است که آن‌ها مدام در حال جست‌و‌خیز هستند و پوشک انتخابی نباید نشتی دهد. پوشک شورتی با داشتن لایه محافظ عمودی از هرگونه نشتی جلوگیری می‌کند و دوران کودکی شادی برای دلبندتان به ارمغان می‌آورد.

کش دور پای راحت

پوشک شورتی با داشتن کش دور پای راحت، خیال مادرها و پدرها را از بر جا گذاشتن هر گونه رد یا قرمزی روی ران کوچولو راحت می‌کند و کودکان می‌توانند با آرامش خاطر به جست‌وخیز خود حین بازی کردن ادامه دهند.

ویژگی‌های پوشک شورتی

—ویژگی‌های پوشک شورتی—

راهنمای انتخاب پوشک مناسب برای کودک

حال که با ویژگی‌های پوشک شورتی آشنا شدیم، بهتر است به این موضوع مهم بپردازیم که چطور یک پوشک مناسب و کاربردی برای کودک‌مان انتخاب کنیم. در ادامه به بعضی از موارد ضروری که هنگام خرید پوشک بهتر است به آن‌ها توجه شود، می‌پردازیم.

سایز پوشک

با کمک‌گرفتن از راهنمای موجود روی بسته پوشک، سایز متناسب با وزن کودک‌تان را انتخاب کنید که پوشک برای او کوچک یا بزرگ نباشد. درصورتی‌که پوشک برایش کوچک باشد، پاها و کمر او فشرده و اذیت خواهند شد و اگر پوشک برای او بزرگ باشد، هنگام جست‌و‌خیز و حرکت در تنش جابه‌جا می‌شود.توجه داشته باشید که از وزن 9 کیلوگرم می‌توانید از سایز 4 پوشک شورتی استفاده کنید.

—راهنمای انتخاب سایز پوشک شورتی مای‌بیبی—

قدرت جذب بالا

با قدرت جذب زیاد پوشک، از اینکه رطوبت روی بدن کودک بماند و موجب حساسیت شود جلوگیری می‌کند و سطح پوست بچه را خشک نگه می‌دارد.

تعویض آسان

اگر کودک شما راه افتاده و دوست دارد مدام به این‌طرف و آن طرف برود و با دنیای جدید اطرافش بیشتر آشنا شود، به پوشکی با تعویض آسان نیاز دارد. حتی اگر کودک‌تان در حال بازی و تحرک باشد، در کمترین زمان و تنها با پاره‌کردن کش‌های کناری پوشک شورتی می‌توانید آن را تعویض کنید، بدون اینکه‌ در بازی کودک وقفه‌ای ایجاد شده باشد.

کش‌های راحت و مهربان با پوست کودک

لازم است کش‌های دور ران لطیف و انعطاف‌پذیر باشند که هنگام فعالیت‌های مختلف پای کودک را اذیت نکنند. همچنین ضروری است ترکیبات به‌کاررفته در تولید پوشک با پوست لطیف کودک، سازگار باشد تا از بروز حساسیت جلوگیری شود. پوشک شورتی مای‌بیبی تمام این انتظارات را برآورده کرده است.

کلام پایانی

با بزرگ‌تر شدن و آغاز بازی و کنجکاوی کودکان، انتخاب یک پوشک مناسب که هم راحتی و هم اطمینان خاطر را به ارمغان بیاورد، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. پوشک شورتی مای‌بیبی با ویژگی‌های منحصر به فردش می‌تواند بهترین انتخاب برای ساختن خاطره‌های خوش و شاد از این دوره از زندگی کودکتان به حساب آید.

  • فاطمه علمحمدی 1403/03/17

    من بچم بزرگ شده ممنون

  • الهام کرمی 1403/03/20

    سلام
    برا پسردارها که موقع تعویض در حال تحرکن عااالیه…
    در طول روز برای دختر و پسرم شورتی استفاده می‌کنم و شب‌ها چسبی که یه وقت پس نده.

    • فائزه زارع 1403/04/16

      الهام جان دقیقا یکی از ویژگی‌های اصلی پوشک شورتی مای‌بیبی همین تعویض آسونشه. خوشحالیم از اینکه تجربه خوبی داشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

علت بدغذایی کودک و ۱۰ راهکار موثر که احتمالا نمی‌دانید

بدغذایی کودک چالشی است که خیلی از مادرها و پدرها با آن روبرو هستند. شاید فکر کنید همان‌طور که شما سا

تنبلی چشم کودکان؛ علائم و روش‌های درمان

حتما عبارت تنبلی چشم به گوش‌تان خورده است. نام دیگر این بیماری، آمبلیوپی (Amblyopia) است که باعث کاهش دی

واکسیناسیون نوزاد و جدول واکسن‌های کودکان

اولین مسئولیت شما به عنوان مادر و پدر یک کودک، حفظ سلامت او است. واکسیناسیون نوزاد، یکی از راه‌هایی