پوشک چسبی مای‌بیبی

پوشک چسبی کودک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

1403/03/27

9 دقیقه

نوزادان در سال‌های اولیه زندگی‌شان به مراقبت‌های ویژه مادر و پدر نیاز دارند. مادر و پدرهای دلسوز نیز تلاش می‌کنند با انتخاب‌های آگاهانه، آرامش و آسایش را برای کودک فراهم کنند. یکی از انتخاب‌های مهم که در رشد و راحتی کودک تأثیر مهمی دارد، انتخاب پوشک مناسب است.

در ادامه به معرفی کامل پوشک چسبی و ویژگی‌های خاص آن می‌پردازیم تا بتوانید بهترین‌ها را برای کودک دلبندتان انتخاب کنید.

پوشک چسبی چیست؟

تمام مادرها و پدرها با این نوع پوشک آشنا هستند، زیرا پوشک چسبی رایج‌ترین نوع پوشک است. این مدل پوشک دو چسب محکم در دو طرف دارد که مادر و پدر بتوانند به‌آسانی آن را برای کودکان با اندازه‌های دور کمر متفاوت به کار ببرند. علاوه بر این، وجود این دو چسب باعث می‌شود پوشک در تن کودک ثابت بماند و جابه‌جا نشود. پوشک چسبی از هنگام تولد نوزاد تا زمانی که می‌خواهید او را از پوشک بگیرید و دیگر نیازی به آن ندارید، کاربردی است‌.

پوشک چسبی

—پوشک چسبی—

ویژگی‌های پوشک چسبی

پوشک چسبی مای‌بیبی ویژگی‌هایی دارد که هر مادر و پدر مهربانی که به فکر راحتی کودکش است، بی‌شک آن را انتخاب می‌کند. در ادامه به بعضی از ویژگی‌های متمایزکننده پوشک چسبی مای‌بیبی می‌پردازیم.

مهربان با پوست

پوشک چسبی مای‌بیبی با داشتن عصاره بابونه، با پوست‌ لطیف کودک، مهربان است و باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و التهاب نمی‌شود و می‌توان با خیال راحت از آن برای نوزادان حساس استفاده کرد.

محافظت از بند ناف نوزاد

سایزهای نوزادی ۰ و ۱ این پوشک دارای انحنای بند ناف است که همین امر آن را به انتخابی مناسب برای نوزادان تازه متولد شده، تبدیل می‌کند. این انحنا باعث می‌شود پوشک با بند ناف برخورد نداشته باشد و از سایش و تحریک بند ناف نوزاد جلوگیری کند.

پوشک نوزادی مای‌بیبی

—پوشک نوزادی مای‌بیبی—

لایه بیرونی تنفسی

لایه بیرونی پوشک چسبی به‌گونه‌ای طراحی شده است که هوا از آن عبور کند و پوست کودک دچار عرق‌سوزی یا حساسیت ناشی از در جریان نبودن هوا نشود.

لایه رویی، به نرمی پنبه

لایه‌ رویی نرم و به نرمی پنبه به مادر و پدر این اطمینان را می‌دهد که به‌خوبی از پوست لطیف کودک محافظت می‌کند و انتخابی مناسب برای پوست‌های حساس است.

جذب عالی و یکنواخت

لایه جذب و انتشار پوشک چسبی طوری طراحی شده است که مایع به‌صورت یکنواخت در سطح پوشک پخش شود، همچنین قدرت جذب این لایه بسیار بالا است و هیچ‌چیز به بیرون نشت پیدا نمی‌کند.

طراحی متناسب با آناتومی کودک

کش‌های دور ران پوشک چسبی بسیار راحت است و اصلا پای کودک را فشرده و اذیت نمی‌کند. علاوه بر راحتی، این کش‌ها از نشت به بیرون از پوشک جلوگیری می‌کنند و لباس کودک را خشک و تمیز نگه می‌دارند.

چسب‌های مطمئن

اگر برای اولین‌بار است که طعم دلنشین مادر و پدر بودن را می‌چشید و هنوز در بستن چسب‌های پوشک مهارت ندارید، جای نگرانی نیست. چسب‌های قابل تنظیم این نوع پوشک قابلیت چسبندگی‌اش را حتی پس از چندین بار تنظیم از دست نمی‌دهد و مانند بار اول، محکم در جای درست قرار می‌گیرد و با تحرک کودک چسب‌ها باز نمی‌شود.

انعطاف‌پذیری بی‌نظیر

نوارهای کناری پوشک چسبی به اندازه کافی کشسانی دارند تا بتوانند به‌درستی با اندازه دور کمر کودک مطابقت کنند. نوارهای کشسان پوشک باعث می‌شود به راحتی با آناتومی دور کمر کودک تنظیم شده و انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند.

لایه محافظ برای جلوگیری از نشتی

علاوه بر وجود کش در قسمت ران و لایه جذب در داخل پوشک، لایه‌های محافظ کشسان عمودی نیز از نشتی از کناره‌های پوشک جلوگیری می‌کنند تا کودک بتواند با خیال راحت و بدون ایجاد دردسر به فعالیت‌های مختلف کودکانه بپردازد و از دوران کودکی‌اش نهایت لذت را ببرد.

تنوع طرح‌های لایه بیرونی پوشک چسبی

با توجه به رابطه عمیق احساسی کودکان با پوشک و بازی با آن‌ها حین تعویض پوشک، پوشک چسبی مای‌بیبی دارای طرح‌های بیرونی جذابی است که شما مادرها و پدرها هم می‌توانید با آن‌ها داستان‌های خلاقانه و جدیدی برای کودکان خود بگویید.

طرح جذاب بیرونی پوشک چسبی

—طرح جذاب بیرونی پوشک چسبی—

راهنمای انتخاب پوشک مناسب برای کودک

برای اینکه بتوانیم یک پوشک مناسب و راحت برای کودک عزیزمان انتخاب کنیم بهتر است به عوامل مختلفی توجه کنیم. پیش از خرید پوشک برای کودک‌تان، موارد زیر را مدنظر قرار دهید.

سایز پوشک

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌‌شود، کودک در پوشک احساس راحتی داشته باشد و از هر گونه سایش و تحریک پوستی جلوگیری کند، سایز درست آن است. پوشک مناسب نه خیلی تنگ است که پای کودک را تحت‌فشار بگذارد تا پوست کودک در معرض سایش قرار بگیرد و نه خیلی بزرگ است که در تن او جابه‌جا شود.

برای اینکه بدانید دقیقا چه سایزی مناسب کودک شما است، می‌توانید از راهنمای ارائه شده روی بسته پوشک کمک بگیرید. بازه‌ وزنی نوشته شده روی پوشک به شما در انتخاب درست‌ترین سایز کمک می‌کند.

راهنمای انتخاب سایز پوشک چسبی

—راهنمای انتخاب سایز پوشک چسبی—

اگر کودک دلبندتان به وزن بیشتر از ۹ کیلوگرم رسیده و با جست‌وخیز زیاد خود کار تعویض پوشک را برای‌تان سخت کرده است، پوشک شورتی مای‌بیبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول و شناخت بیشتر ویژگی‌های آن، مقاله زیر را بخوانید:

مقاله مرتبط:
پوشک شورتی چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟
انتخاب پوشک مناسب در سال‌های اول زندگی کودک بسیار مهم است، اما زمانی که کودک کمی بزرگتر شده، به وزن ... مطالعه

قدرت جذب

قطعا یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک پوشک خوب، قدرت جذب بالای آن است که بتواند اطمینان خاطر را برای کودک و مادر و پدر به ارمغان بیاورد. هنگام خرید دقت کنید که پوشک موردنظر از لایه‌های جذب قدرتمند برخوردار باشد.

دارابودن انحنای بند ناف

اگر نوزادتان تازه به دنیا آمده و هنوز بند ناف از او جدا نشده است، لازم است پوشکی را انتخاب کنید که انحنای بند ناف دارد و به بند ناف فشار وارد نمی‌کند. در این صورت لبه پوشک با بند ناف نوزاد تماس نخواهد داشت. پوشک مای‌بیبی آبی در سایزهای 0 و 1 دارای انحنای بند ناف است و به طور کامل از بند ناف محافظت می‌کند.

سازگاری با پوست و حالت بدن کودک

پوشکی را انتخاب کنید که در ساخت آن از مواد حساسیت‌زا استفاده نشده باشد، در عوض از عصاره‌های مفیدی چون بابونه و لایه‌های نرم برخوردار باشد که بتواند از پوست کودک در برابر حساسیت، مراقبت کند.

علاوه بر سازگاری با پوست، راحتی پوشک نیز اهمیت دارد. کودک در سنین پایین به طور مداوم از پوشک استفاده می‌کند و اگر در آن احساس راحتی نکند، بی‌قرار خواهد شد. به‌ این‌ ترتیب پوشکی را انتخاب کنید که کش‌های دور ران لطیفی داشته باشد، پای کودک را فشار ندهد و باعث ایجاد قرمزی و حساسیت نیز نشوند.

کلام پایانی

انتخاب پوشک مناسب برای کودک دلبندتان یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در سال‌های اولیه زندگی او است، بنابراین به دقت و توجه کافی شما مادر و پدر عزیز، احتیاج دارد. حواس‌تان باشد که در هنگام خرید پوشک حتما به سایز مناسب و راحتی پوشک توجه کنید تا کودکی شاد و پویا پرورش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

فواید شگفت‌انگیز آب بازی کودکان؛ یک سرگرمی پرفایده

احتمالا یکی از گزینه‌های شما برای سرگرمی کودک دلبندتان در روزهای گرم تابستان، آب بازی است. اما آیا

پوشک شورتی چیست و چه ویژگی‌ها و مزایایی دارد؟

انتخاب پوشک مناسب در سال‌های اول زندگی کودک بسیار مهم است، اما زمانی که کودک کمی بزرگتر شده، به وزن

بیبی‌کاپ +۹ کیلوگرمی‌های مای‌بیبی

همه‌چیز در زمین مسابقه آماده ا‌ست. ورزشکارهای کوچک آماده بیبی‌کاپ +۹ قهرمانی‌اند. اما شرکت در این